Tuesday, January 26, 2010

Ringan mulut murah rezeki

Pagi itew..aku bangun jam 8.50 pagi..pastu bajet cool terus telefon dr. harlida lecturer law aku..ak nak buat appointment untuk proceed outline assignment law individual aku…skali die cakap jam 10 pagi dia ada meeting..and suruh aku jumpe dia jam 9.30 pagi tu..What?? aku duduk changloon and aku baru bangun..apa lagi..terus la siap2..nasib baik baju segala sudah iron..kalo tak matik kejang…pastu plak housemate nak tumpang..dia pening2 lalat bila aku gesa dia cepat2..pastu plak aku kena gi amek Lai.sorang lagi mistress hermaness kawan wonney yang nak tumpang juga..huhuhu so abehkan citer aku lambat la pi jumper die..Dayah blink2 story dah call aku tanye mane…hehehe..dia Cuma nak meneman..tapi die sampai dulu…hehehe..tapi nasib bila kami sampai Dr Harlida tgh cakap telefon..so takde le kantoi aku punye lambat…

Sekali kau… bila Dr Harlida check aku punye outline..berterabur wording yang tak sesuwei untuk Law punye term..aku dah kalut..melilau citer kat die ape bende yang aku nak buat..rupenye..satu word tu dalam law boleh dipelbagaikan maksud…pendek citer, kalo kau nak buat assignment law ne..kau patut berhati2 dengan term and wording yang kau nak guna.kalo tak orang tafsir lain…mase aku tgh ting tong..Dr. Harlida siap gelak2 tanya “awat? Dah takut kah?”heheh..maunye tak…outline yang berape kerat tu pun die dah banyak komen…cube bayangkan satu task yang berhelai2 tuh?pemahaman aku dengan law ne bukannya banyak sangat…tapi nasib time tu dayah back up aku…so Alhamdulillah aku punye outline diterima pakai…hehehe..terimakasih ye pada sume yang terlibat..hehheh

Tapi kenapa tajuk entry Ringan mulut murah rezeki? Citernye cenggini..time kiteorang dok menunggu dr harlida cakap telefon..kiteorang perasan kat depan bilik die banyak com binding and cover plastic assignment…maka..aku dan Dayah dah terbau sesuatu..adakah kedua2 barang iteww adalah free? Heheheh..so kiteorang pon tanye la die..nak buat ape banyak2 tu kan? Hehehe apa lagi..Dr Harlida pon offer la kat kiteorang…dia ckp mmg nak kasi kat student..sayang nak buang sbb boleh recycle untuk asgmnt yang lain…dia cakap..sebelum kiteorang datang ade budak undergrad jupe die tapi derang tak tanye dan die pon lupa nak offer..tapi dah kiteorang tanye..haruslah dia bagi nak bagi kat kiteorang..

Tapi kami takde la amek sume..kang buruk lantak la plak..imej harus dijaga okeh…walaopn Dr. tak kesah tapi malu la plak…kami ber2 amek sket je..tapi sket pon..hehehe

hahahaha…kau Nampak beza tak? Budak undergrad ne tak layan bende2 recycle..hanya budak cam kiteorang je layan sebab adalah sengkek okeh! Cube bayangkan Satu cover plastic tu mau lima ploh sen..kalo dua dah singget..comb binding tu plak yang kecik singget..besor sket 2 hengget…tak ke berbaloi untuk bertanye ???Tapi mungkinkah mereka malu untuk bertanya..jadi adakah ini bermakna yang kami ini tidak tahu malu? Muahahaha…memang pun…aku blasah je kalo rezeki depan mata…

No comments: