Tuesday, January 19, 2010

Benarlah kata2 pujangga…

Ye..benar kata pujangga..sape itu pujangga? Mohd Pujangga?Pujangga a/l mariamal? Atau Mr. Pu Jang Ga? Kata satu Malaysia kan??? Hahahah… EDUCATION POTRAY BY MORALITY …ye anak2 sekalian…what it morality? Ketatasusilaan… berkait rapat dengan bagaimana interaksi kita dengan…eh..nape bg lecture plak…cenggini..


Pak guard keselamatan kat pintu gerbang kesukaan sesetengah pelajar yUUMy (tak termasuk aku) tengah gila kuasa menahan budak yang tak renew stiker keta.. ala kecohkan?? Macam lah boleh meletop keta kalo takde bende alah tu…alasan nak pau budak sebenarnye…tapi takpe..itu bukan intipati cerita saya pada hari ini..gambar adalah sekadar hiasan..ini gambar pintu gerbang..mungkin mamat ne pak guard siapa tahu kan??muahahaha

saya tidak berkira jika itu adalah rule and regulation ye puan-puan dan tuan-tuan…saya adalah rasional..dan tidak mahu bumble vee saya di clamp hina begini...ini situasi di colgis pada hari kejadian..pasti cik avanza itu rasa dirinya jijik kerana dicabul sedemikan rupa..

Saya telah ke pejabat pembangunan pelajar COB tiga hari berturut2..hari pertama application di reject oleh kakak setiausaha sebab takde surat kebenaran mengguna dan membawa kereta( ape nak surat2 lagikan? Dah mak bapak aku kasi kereta ne ..takkan takbagi aku bawak) tapi tak pe..munasabab juga mana la tau kalo ade malaun yang curi2 bawak keta orang lainkan…saya tidak kisah kerana teguran yang membina itu ada benarnya

Hari kedua aku pergi, kakak setiausaha cakap yang insurans aku takde period of validity date…Aku tahan sabar je la…pi gesa mummy fery email yang baru..tak salahkan jugak la…prosedur cakap gitu kan…tak pela..lagipon memang insuran tu yang lama…aku sangat menerimanya dengan hati yang terbuka …cehh..siap boleh melawak dengan kakak setiausaha yang bergaya ala-ala ibu arini itewce bygkan kalo staff cob sume cenggini...gerek seh!!

Third time aku gi..surat sume settle…siap jupe dekan COB..dr. Kamil itu sangat cool..takde nak marah2..cakap elok2..aku apa lagi ngadu r dah 3 kali datang…hahaha..gila weng kan..boleh plak macam tu..tapi nasib baik akak setiausaha itu tidak sentap ….pastu dia siap cakap kat kakak setiausaha tu lain kali kalo budak datang, cek sume bahagian dulu..takde la budak nak datang banyak kali..lepas satu..satu nak kena mengulang…oh..beliau sangat praktikal…mmg patut jadik dekan…kakak setiausaha tu pon okeh..manner nye jyga harus di puji…sangat mesra alam…hendak di tekankan disini aku ari tu pakai baju t-shirt seperti mana aku pergi library tapi kene sound tepet oleh pakcik guard lib tua bangang itu…


ini adalah stiker idaman ramai...

Jadi mmg tepat lah kata Pujangga..saya amat bersetuju kepentingan pendidikan dalam membentuk siasah diri…saya dengan ini segala rendah dirinya ingin mengucapkan semoga dr. kamil dan kakak setiausahanya akan naik pangkat lagi..di murahkan rezeki…dapat anak2 yang cemerlang…di panjangkan umur dan gembira selalu…sementara pak guard library(bukan sume ye…yang muka kerapu dan itam yang suka menunjuk2 kuasa dan tak reti adab menegur orang tu sahaja ye) selamat menjadi pak guard library sehingga pencen..muahahaha…

No comments: