Tuesday, January 26, 2010

Lupakan bias politik anda…akuilah dia memang pemikir yang hebat..


Aku ngan dayah blink2 stories semalam gile mantong dalam kelas Dr Opatha..rase ngantuk seh..

aku tato nape konsentrasi tadek..tato ape langsung budak sri lanka ne royak gapo…may be setan banyak bergayut kat mate..derang air skying kat bulu mate aku kot…ceh!! ko ngantuk ko salahkan setan la plak ye hurly burly promulgate??hahaha..keji betul ..apekah??

Aku tade bende nak cite..tapi tadi jumpa Tun Mahathir je la…
.

Gila freaky bitchy kan? Hahaha..okeh..baiklah..lepas kelas Dr Opatha jam 3..kiteorang melangkah gagah walaupon talk tu start jam 2.30..harus ketinggalan banyak kan..tapi aku peduli ape..bukan senang nak jupe mamat ne..kali last aku jumpe masa aku sem 6…ye baiklah..aku dok kampong je..bukan ..bukan kampong..dalam hutan tebal di utara tanah air..sbb tu jadi gile batak kalo nak jupe orang2 begini…harap maklum..


Tun ade kat dewan kuliah 2/1 yang penuh gile dengan orang okeh..nape la tak buat kat dewan mas je wahai organizer..yang datangnye bukan stakat student..lecturer pon berduyun sane..kiteorang tak boleh masuk..so ade pasang LCD kat dewan kuliah 2/2..terpaksa lakan…dewan tu pun bukan main tong sardinnye.. memula kiteorang dok kat tangga..tapi at lastnye dapat dok atas kerusi..selesa la sket kan..kalo tak rase cam PATI jew la plak…ape kelaskan???

ini dayah blink2stories yang jadi PATI 20 minit..



cuba hangpa tengok nun punya ramai…mengkala depa sampai aku tato..tengok konsert nasyid pon tak ramai cenggini…tapi kalo konsert beyonce aku tato la penuh camane sebab tak pernah gi konsert dia lagi..err..ape aku melalut neh…

Ape yang aku nak citer adalah kekuatan minda dia bercerita walaupon di umur yang senja...ngeh2..aku rase orang Malaysia tak ramai yang mampu fikir macam dia dikala umor macam tu..kita tinggalkan soal moral ke soal korup ke soal legasi atau soal ape2 yang dahulunye di buat..tapi kita harus guna pakai pemikiran yang futuristic beliau…karisma nye mamat ne kalau bercakap..kau main soalan..twist macammana pon dia akan jawab secara ilmiah dan tak terfikir yang ada idea sebegitu..cara jawab macam sengal2 je..suka main orang..dan kalau nak kutuk tu..kutuk depan je die…tapi intipati jawapan tu kadang2 menjadikan orang agak taksub pada dia..dan dia juga pandai berinteraksi dengan peringkat2 umo audiennye

Aku masuk lambat..tapi ape yang aku dapat share ngan korang…pemikiran Tun tetap sama..dia lebih suka kepada persatuan kaum..jurang ekonomi kaum yang minima..kekalkan sektor perindustrian tanpa pergantungan kepada FDI tidak sepeti sebelumnye..unjuran KDNK 5%pengurusan perindustrian dan kejuruteraan dan juga turut pengaruhi cara bagaimana golongan muda khususnya golongan mahasiswa berfikir kea rah futuristic

..dia tgk ratio student pompuan lagi ramai dari student lelaki dalam dewan,selambe die je sound tepet…dia sound cenggini “ awat saya tengok ramai sangat budak pompuan?..awatnya..bodo sangat ke budak jantan? Tu la dok merempit ja” hahaha…setepet kau kena…jawab kau sape2 rase dirinye jantan..

Tapi yang tak boleh blah bila dah abeh dia berucap..encik emcee cuba kipas beliau…tapi dia potong encik emcee n suruh sessi Q&A je..dia tak nak dengar segala ucapan berunsur kipas..hahaha..tetibe je aku rase kesian gila kat incik emcee yang kipasnye ari iteww tak berape nak jadik..
sape lah agaknye incik emcee tu ye?

Tentang soalan yang ditanye pada Tun Mahathir aku rase datangnye dari lecturer..siap ade fakta kau…tapi tak pela kan… asal tanye je..tapi ini soalan yang aku tak boleh blah..Budak gemok pakai jaket ni tanye 4 soalan tapi soalan yang last nye aku nak kongsikan…aku agak2 same je la ye cara soalannya..

Budak gemok pakai jaket: Tun, pada pendapat Tun..Pada masa akan datang…adekah Malaysia akan mempunyai tampuk kepimpinan yang futuristic yang akan lahir dalam dewan kuliah 2/1 yang berbahagia ini??

Tun Mahathir terus nak jawab soalan yang keempat dahulu…huhuhuhu..aku pun excited nak dengor yang soklan 4 tuh sebenarnye..

Tun Mahathir: Saya dahulu ada seorang guru bahasa Inggeris yang mengajar saya sebelum merdeka lagi..saya ingat kata-katanya sehingga kini…dia cakap..dia seboleh2nya akan menghormati semua anak muridnya..sebabnya..dia takut untuk berkurang ajar atau smobong dan sebagainya manalah tahu kalau nanti anak-anak muridnya akan lebih berpangkat besar darinya pada suatu hari nanti…saya amat pasti dengan saudara yang bertanya..pada masa datang…malaysia MUNGKIN mempunyai pemimpin yang futuristic yang datangnya dari dewan Kuliah 2/1 ini..

Time ne..satu dewan tepuk..gila weng la kan..sume cam bajet happy je..pastu dia potong sume orang..

Tun Mahathir: Tapi harus diingat…MUNGKIN itu TIDAK bermakna TETAP dan PASTI

Hahaha…satu dewan gelak besar..termasuk lah aku di dewan sebelah…adakah Tun sebenarnye nak cakap pemimpin datang dari dewan lagi satu..ehem..ehem..gila perasan okeh…See korang tengok..cara dia menjawab…sempoi gila…suka2 pusing jawapan..hahaha


masa dia nak balik punya la ramai orang kerumun dia..macam la hensem sangat kan...tapi dalam tak boleh blah tu pon ..aku pon nak salam ngan dia..see..dayah pon terexcited

So tu je nak citer…panjang umo kite date lagi Tun!

No comments: