Sunday, February 14, 2010

kisah seorang budak gemuk yang kebosanan...

sepanjang cuti ini....aku tade bende nak buat, daddy cool n mummy feri kua gi kenduri kawen...kompem2 la aku maleh nak join.... nak kuar pon takde geng...kutu melepak 1 kat sarawak tak balik2..kutu melepak 2 tgh praktikal..tak sampai ati plak nak hasut utk berpoya2..kutu melepak2 yang lain dah keje...kutu2 melepak jantan tak terdapat di kampung halaman...gersang betul... hah..boring...so meh join aku merepek kat dapur...

perlukan bahan2 ini

yang ni aku tato ape...tapi yang ne akan membuat masakan korang terangkat..tergolek2..ter-terjun bangunan..parit dan longkangpastu amek tepung, yis, garam, gula..gaul2..penyek dan buat doh..macam korang main plastersin dolu2...pastu buat bulat2 mcm ne...

then bakar dalam oven..takde oven..convection pon jadik cam aku ne ha...masak separuh je ye...suhu agak2..masa pon agak2 je la...simple je..sukati korang nak lame mana..asalkan bende itu tidak hangit..hangus dan terbakar..

ni plak part yang aku ske....korang letak base dia sos prego tu je..tak yah pening2 buat sos itu ini...make it simple n nice...pastu toping tu..korang letak la sesuka ati...aku letak nanas, capsicum, sosej, daging burger, cendawan, tomato, daun basil kering...kalo nak letak piza herbs tu pon boleh gak..

pastu letak la cheese...nyum2..yang hijau tu daun ketumbar

Pastu bakar lagi..timer n temperature nye mcm biase..agak2 la..aku nak bagi spesifik pon susah gak...convection kite lain2..better korang rujuk buku dia..baru tau bape nilainye....tapi ikut aku..sukati aku lakan..dan hasilnya...

lagi dan lagi..
::


::


::


::


::


::

SEDAPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!

No comments: