Friday, October 30, 2009

Happy Marriage InsyaAllah..

Congratulation Datin!

Congratulation Helang!

Congratulation Ratu membebel..

Congratulation My dear sista!

Finally.. cik Zuraihan saya dah jadi Puan Zuraihan ..Really happy for her..but at the same time..feel sad too because cannot bully her anymore..cause dia dah ade bodyguard yang sangat hensem..weeeiiitt…anyway.. its been a long journey to her to get this valuable happiness..I do think so..U did great decision finally!! Nothing much can I say for her..Alhamdulillah…

Hey..Puan Zuraihan..sape make up artist you? Siap smokey2 tak tahan.. ala2 Noraniza Idris plak aku nengok die neh..nnt kalo I nak kawen nak hire the same makeup artist r..manatau boleh transform macam Sarah Jessica Alba versi gemok ke..kan…hihihih..

Anyway… you look superb gorgeous la.. How I miss that day..the day that I really hope to be a part..but tiada rezeki..I have to attend my final sem exam..sorry dear sis..For Engagement Day pon I cannot attend..cause time tu..I ada kursus Gems..poor me T_T…memang takde rezeki..I wonder..cane lah Dato…Sampai ke sudah tak pernah jumpe..He must be a good man with great personality..if not, you hope my dear helang boleh accepted your proposal?So.. You must take care of her..walaupon dia ini ranggi dan suke mencubit orang..she is the most sister that I care so much! Lupe nak gi tau.. beware..cubitan puan Zuraihan sangat membahaya..sehingga boleh lebam..saya yang cokelat ne pon bleh lebam..apetah lagi anda yang dengar katenye agak putih iteww..gagagaga

Tengok Puan Zuraihan ne..baru saya sedar..kalo dah jodoh takde ke mana..semua orang ada pasangan masing2..dan yang paling tak boleh blah..pernah tak korang dengar ayat ne:

“saya belum mau kawen lagi..belum sampai seru”
“Dah sampai seru..kawen lah dia”
Tak pun “ sampai seru..aku kawen la weh!!”
See.. ayat sampai seru tu lah..betul tau korang…bila dah jodoh orang tu or dah sampai seru..sekejapnye minah ne kawen..sekelip mata..suppp..saaap..suppp…dah jadik bini orang..tu lahh..kuasa tuhan..anyway…Alhamdulillah..


This puan, I sangat sukaaa…I used to call her Datin..with her family.. I feeling2 ada ramai adik beradik okeh..FYI aku sangat suka dengan family Datin ini..merangkap family Pak Ndak ku and Mak Ndak ku lah..All of her sibling sangat sincere n baik..and of course la parentnye yang sangat baik dengan aku..
The dotes..

With them la I merasa macammana rasa kasih sayang dengan adik beradik..kene sound bertepet2 dengan adik beradik…gedik2 santai dengan adik beradik.. kene marah dengan adik beradik..rongeng2 ngan adik beradik..happy2 hour with adik beradik…walopon ape pon derang ni buat..i tak pernah rase sentap ke ape ke..sebab aku adalah tahu yang mereka ini ikhlas..ikhlas untuk buat kehadiran aku dihargai..ikhlas dengan segala perilaku aku yang gedik terlebih…ikhlas memberi..ikhlas atas segala-galanya..dan paling penting..mereka2 ini ada ruang dan masa untuk berfikir tentang aku..ambil tahu hal aku dan keluarga yang hanya ada 3 ketul ini..bukan lah kata sedara-sedara yang lain adalah tidak ikhlas…Cuma dapat rasakan keihklasan mereka ini terlebih buat diri..sebabnye…kadang2 terasa diri ni macam ske menyemak je kat dalam family Mak Ndak neh..tapi..semak-semak aku..diterima seadanya dengan ikhlas…sebabnya..kadang-kadang sedara terdekat kita macam opah kita ke mak sedara kutipan kita ke pon bukan ske sangat kat kita..kalo ske pon boleh Nampak plastiknye kan…kita dah besar..kita boleh Nampak..kita boleh pakai akai..erk..terlebih la plak bebel


ceh! apesal tetiba bersyarah fasal keikhlasan..hurm..cuba jangan baca balik paragraph atas ne dan ingat kembali…berapa banyak perkataan ikhlas yang ada?jika jumlahnya tepat..anda memang kurang makan semut..

Anyhow…I wish both of you a good luck and congratulation for your marriage…kekal hingga akhir hayat..dan dapat anak yang ramai..soleh dan solehah..and cute as I am ...its time to have a new family member.. I need to be prepare.. Mak Long la katakana..mana tau kalo2 anak die nenanti tak bole sebut huruf“L”..tak ke naya…hehehe..kalo tak faham diam je ok!!

p/s.. semua pict di cilok dari cucucicittoksimin

No comments: