Friday, October 16, 2009

en3 sakit perott


Alhamdullilah… tiga paper sudaaa… syukur la aku masih hidup…walopon sakit perotkalo ditanya cane exam? Meh sini aku nak cite..paper tu??Of course la senang .. tapi malas ckp r aku je yang sengal n tak pandai..bengong-bengong .. ape aku da jawab..mesti lecturer penin kepala apalah yg budak ne nak cakap..siyes..bahasa tunggang langgang…ayat..tulisan..ejaan...tatabahasa..sume lintang pukang .. aku tato la untuk tiga paper ne aku score ape..runsing sial!!!!

Ni kali pertama aku exam open book..dulu degree, sumenye sit exam..walopon takde reference..tapi ak boleh jawab 3 atau 4 helai untuk satu soalan..otak pon ligat je ..tapi sekarang..sgt lah pincang…dah tua kot..otak lembab.hohohoho…nak dapat dua helai skrip jawapan pon susah…jawapan ade depan mata..buku bawak banyak2 disusun rapi…terbentang luas2.. tapi soalan…tersangatlah dinamik..fabulous..abstrak…soalan dia simple gila… tapi aku tak boleh nak jawab…tak reti…siyes susah…

Mungkin sbb sgt takut dengan IT, aku asyik focus dengan subjek tu…11 aribulan tu.. aku kena exam IT ngan present PM..Performance Management… huhuhu…aku kalo boleh tanak lagi jadi cenggitu..dua perkara penting nak dibuat dalam satu hari…walo cane pon…rasenye aku boleh buat…rasenya la…tapi aku terlalu pandang ringan dengan subjek HRM..exam tu esoknye..12 hariblan…ce bayangkan lepas IT n prsnt..still ada exam esoknye..huhuhu…aku ingat lagi..time aku bukak soalan HRM tu..aku ketar..aku blank..aku tato nak bt ape…padahal aku mcm tau..pandang kiri kanan…sume orang cam bizi gila tulis jawapan..tertekan weh..macam nak nangeh…tapi.. at last Berjaya kawal diri..buat je yang mana termampu..kesilapan aku..aku ingat aku boleh cope ngan HRM..so focus IT N present PM lebey penting…tapi aku salah…huhuhu..sedey bila igt…mungkin juga sebab factor masa…aku letih kot..hehehe alasan…ikhlas cakap aku tak harap sangat A..kalo prof Halim bagi aku lulus pun jadik la..jgn aku kene repeat..simpang malaikat 44 la…doakan aku ek..

Untuk exam yang seterusnye..exam OB…15 haribulan…malam…dari 8p.m hingga 12.10 a.m.Tu pun sgt susah..ne lagi besh..siap boleh bawak laptop bila exam..sempoi…tapi yang tak beshnye…soalan dia pon berbaloi2 kalo dapat A..Susah nye…hanya tuhan yang tahu..huhuhu tapi.. aku boleh la jawb..mcm ada konfiden sket untuk paper tu..takde la ketar tgk soklan..walo cane pon..aku tak bole kompiden sgt,,skali jawapan yang aku rse betul tu salah..tak ke naya tu..tawakal je la..

Tapi ape yg besh exam peringakat master ne..exam sgt flexible…sukati ko la nak exam bila…boleh pilih jenis exam… ikut majority la..take home ke…open biik ke.. sit exam ke…dah la tuh, kadang2 boleh bincang ngan orang sebelah tu ataupun tanye lecturer yg jaga kita tu.. tapi kalo tamye lecturer yang ajar kompem tak gi tau ..so pandai2 la….heheheh.. exam dia pun tak la strict sgt..takde ye..budak2 pengawas upahan..yang still hingusan dok lalu tepi meje ko ke..buat2 muka garang sambil cek matrik ko ke..pastu terkedek2 bunyi kasut n lembab gila nak datang bawak kertas in case kalo kertas da abeh…ko tak jumpala…aku jamin itu..emmm aku tato nak bagi komen apa.. tapi yg pasti.. exam sgt relax ..condition nye je la..soalan susah nak mampos..nasib la…uh uh uh uh uh uh …


p/s: gambar2 adalah sekadar hiasan.. popuan tua a.k.a granny tu bukan aku..okehhh


-Cerita Tamat-

No comments: