Wednesday, August 12, 2009

English dan Inggeris

Issues..again and again..for me..just carry out this matter if the education ministry really think it is compulsory and appropriate method to encourage students better in english..if they think it is just secondary option..no need to generate it..simple..dont waste our time..or people became confused.

Believe me..there are lots benefit to be fluent in English…

1. Tak keras kejung kalo pelajar asing tanye soklan yang merapu meraban (aku paling tak ske..muka receptionist kah daku?)

2. Tak payah nak pikir terjemah bm ke bi time pekse..(aku la tu ske nak convert bm ke bi..stuktur ayat cam hampeh sebenarnye)

3. Tak mati kutu bila takde idea nak cakap.( esp kelas IT…Jadi budak blurr dalam kelas..tsk..tsk..)

4. Tak rase poyo sangat kalo tak faham vocab..( oh kelas PM…perkataan LAWSUIT pun aku tak faham ape kejadahnye..sian la kat hurly-burly-promlgate )

5. Takde la blagak sangat budak Russia n Libya konon2 skipping hebat sangat.( Menyampah..padahal macam aku tato ayat derang pon tunggang langgang)

6. Tak susah nak ngorat budak German..( Tee hee… aku tau die paham aku ckp..standard bi aku cam bahasa german dia..hahaha).

7. Tak de la blog ko berterabur ayat..broken English!( Hhehehehe…mintak mahap la pade cikgu2 base inggeris yang terbace blog aku..ade ke?..aku main taram je..)


Ntah la..aku takde anak sedara…tapi…aku nengok anak sepupu aku elok je blajar mate n science dalam bi..Seriously, sgt penting la base mat salleh ne dalam jangka masa panjang, tak la kate menganaktirikan bahasa ibunda…tapi dua-dua bahasa tu penting la…ntah…aku pon tato nak cakap cam mane…ahhh…lu pikirla sendirik! Talk to my hand..eheh!

No comments: